måndag 22 december 2008

uppsats och packning

Måste skriva minst en halv sida till på uppsatsen, men vet inte riktigt vad mer jag ska skriva. Ska skriva om handlingen i Moulin Rouge men känns som att jag redan har gjort det. Borde kanske titta lite i min bok, men har ingen energi till det. Har slått in de få julklappar jag hunnit köpa och packat inför julhelgen. Kommer nog inte att komma tillbaka till Lund förren den 28 dec då jag ändå inte ska jobba förren 29dec. Den 28e skulle jag dessutom ändå komma till Åhus för att hämta Isaac så istället för att åka fram och tillbaka får det bli några extra dagar i lilla byn. När jag packade tog jag förresten min stora resväska, fyllde den ena halvan med kläder och julklappar och den andra med massvis av dvd-filmer. Ska ju hyra ut mitt rum i andra hand när jag är i Israel och då filmerna är några av mina käraste ägodelar känner jag att jag inte vill lämna kvar dem i rummet. Tänkte jag ska ta hem lite andra saker sen efter nyår när jag ska lämna tillbaka Isaac och bilen. Då blir det nog dock mest saker och kläder som jag ändå inte använder. Har velat rensa upp här länge så ska bli skönt att få det gjort. Mitt rum är så fullt av saker som jag inte använder. Behöver t.ex. inte ha 10 grytor på hatthyllan när vi har gemensamma ute i köket.

Måste se till att bli klar med dagens sidor på uppsatsen så att jag kan få gå till sängs. Imorgon kommer att bli en lång dag då jag ska upp tidigt och åka med pappa till åhus. där måste jag sedan låna en bil och göra sista julhandlingen samt skriva minst 4 sidor till på uppsatsen. 4 sidor som dessutom ska bli början på analysen vilket innebär att jag kommer att behöva läsa igenom det jag hittills har skrivit och se om jag kan koppla in det till analysen...

Inga kommentarer: