måndag 14 april 2008

statist

För ett bra tag sedan anmälde jag mig till ett register över statister, men hörde aldrig något i från dem. Nu, flera månader senare, har jag blivit kontaktad först via mail, sedan telefonsvararen och idag lyckades jag ta ett samtal från dem. Det visade sig att de skulle spela in en reklamfilm den 17 och 18 april. Jag har redan ordnat så att jag ska upp och hälsa på Sara och Ash i E-tuna de dagarna så jag var tvungen att tacka nej, men det hade varit kul att få medverka. När jag fick reda på vad det var för reklam blev jag dock mer tveksam; de ville ha med mig som statist i en reklamfilm för Hemglassbilen! Hm, känner att jag bara skulle spä på fördomarna om överviktiga människor och överdrivet intag av onyttigheter...

Annars har inte mkt hänt idag. Har försökt plugga lite, men inte kommit mer än några sidor in i boken. Jag läser alldeles för sakta och tappar koncentrationen.

Försöker komma i lite bättre form tills sommaren och för tredje veckan på rad har jag lyckats gå ner i vikt. Känns bra och speciellt glad är jag att jag lyckats trots födelsedagsfirande med tårta och alkohol.

Inga kommentarer: