söndag 6 april 2008

mkt på kort tid

Igår gjorde jag och Karin högskoleprovet. Gick bra, men ändå kan jag inte låta bli att vara missnöjd över att jag ändå gjorde så pass många fel. Får kanske göra om det i framtiden för att försöka förbättra det.

Efter provet hade vi sedan lite festligheter hos Karin. Hon, jag och Lasse gick sedan vidare till Smålands där vakten hälsar "Hej Lisa" och sedan tillägger "Känner du inte igen mig?". Då inser jag att den vakt som jag lagom onykter stod framför, var min CHEF på jobbet!!! Lite jobbigt... Sedan upptäcker jag att en av de yngre killarna som jobbar på samma ställe också var och festade på nationen, tror dock inte att han såg mig.

Jag, Lasse och Karin tog plats vid ett bord och beställde dricka. Musiken var hemsk hiphop och de hade tagit bort Marx-tavlan från väggen, Vad har hänt med Smålands?!? Efter ett tag (där karin hann svepa några för många shots, Lasse drack upp en flaska whiskey och jag sa till bartendern att de borde hänga tillbaka Marx) var vi tillräkligt dragna för att stå ut med musiken och börja dansa. Då plötsligt kommer en tjej fram till mig och kramar om mig. Det var Jonna! En tjej som jag varit nästan bästa kompis med under högstadiet och som sedan svek mig och ignorerade mig under hela gymnasiet. Full som jag var kramade jag dock glatt tillbaka henne och fick hennes tfn. Vi kom överrens om att träffas över en fika för att diskutera igenom allt, men nu är jag inte säker på hur jag ska göra. Hon har mitt nr också så jag låter nog henne ta kontakt med mig om menar allvar. Jag vill bara inte att jag ska göra en "rebecca" igen (dvs, en tjej jag var kompis med på gymnasiet och som svek mig, men på studenten förlät jag henne och vi började bli vänner igen. Då svek hon mig igen). Fast det är ju lite skillnad mellan det som hände mellan mig och jonna och vi ju dessutom lite yngre.

Efter Smålands tog åtminstone jag och karin en taxi hem (lasse cyklade med en tjej han raggat upp och som vi pushade ihop honom med). Tydligen ösregnade det för när jag kom in igen var mitt hår så blött att jag för en kort stund funderade på om jag hade tvättat det. Efter lite tumult slocknade sedan karin på min säng och jag intog soffan.

Idag skulle jag till Isaacs uppfödare och lyckades gå ner till bussen en timme förtidigt. När jag insåg mitt misstag orkade jag inte gå tillbaka upp till rummet så jag åkte in till stan, köpte en tidning och satte mig på Mormors bager. Blev en god pastasallad innan det var tid för skex-bussen till veberöd. Väl hos uppfödaren träffade jag på en jättesöt kille med de mest fantastiska blåa ögon, mörkt hår, fin hud och charm! Han verkade trevligt men sen var han tvungen att gå. :(
Sedan busade alla hundar för fullt (mamma och pappa hade kört dit med Isaac och uppfödaren har 5 andra hundar). Jag fick även lite tips inför utställningen jag och isaac ska vara med på.

Jag kom hem ganska sent och sitter nu helt slut och orkar inte tänka på att jag ska jobba imorgon, och i övermorgon, och dagen därpå... (och troligen träffa på min chef) *suck*

2 kommentarer:

Jexxie sa...

du menar inte att det var jens? eller vem menar du...

Jexxie sa...

var jens dörrvakt???