torsdag 17 april 2008

småstäder...urk

Tog mig från Lund till Eskilstuna igår. Kan inte klaga på priset för tågbiljetterna då jag enbart behövde betala 70 kr för dem. 2 kr mellan lund-södertälje och sedan 68kr för södertälje eskilstuna... :) Anledninigen till det här enorma billiga priset är Tradera. Jag har sedan tidigare vetat att Sj auktionera ut en del av sina biljetter där, men har aldrig tänkt hur billigt det faktiskt kunde bli att vara med i leken. Genom att ta tåget som gick 7.14 lyckades jag få det för enbart 2 kr!

Framme i e-tuna var det otroligt kul att träffa ash och sara igen. För er som inte vet det så bodde jag och sara tillsammans i Dublin där hon träffade ash. Vi tre flyttade sedan in i en gemensam lägenhet där. När jag åkte tillbaka till Sverige stannade dem kvar i ett extra år och jag hälsade på ett par gånger, men nu var det längesedan jag träffade dem.

Jag har aldrig varit i E-tuna innan, men såg på internet att det skulle vara en ganska stor stad. Det stämde inte. Eskilstuna är en typisk småstad som i och för sig har vissa fina sidor, men som generellt skulle göra mig galen om jag hade bott här. När jag var yngre och bodde vid Kristianstad kunde jag inte snabbt nog fly därifrån och jag har därför svårt att förstå varför man frivilligt kan välja att bosätta sig i sån liten och trist stad.

Ikväll kommer Cecilia över (som vi också lärde känna i Dublin och som även hon nu bor i Sverige trots att hon är från Brasilien eller Ecuador från början). Det ska bli jättekul att få träffa henne och höra hur hon har det. Tydligen har hon lärt sig svenska och håller på med sina sista prov hos SFI. Vi ska ta några öl tillsammans på en pub, men jag undrar om det egentligen finns några pubar här som är öppna på en torsdag...

Inga kommentarer: