tisdag 22 april 2008

fullt upp

Hemma igen från äventyren i Eskilstuna och Västerås. Eller så mycket äventyr i västerås vra det inte då vi hälsade på morfar och där gick allt som man hade förväntat sig (samma rutiner som varje gång vi är där). Det var dock trevligt att hälsa på Sara och Ash. Saknar verkligen de fina stunder jag och Sara kunde ha i Dublin. När man levde som vi gjorde kom man så nära varandra och delade på glädje och sorger. Nu när vi både är i sverige igen är dte inte riktigt det samma, men ändå trivs jag enormt bra med henne. Ash är även han trevlig och jag hoppas att det ordnar sig med jobb för honom.

Jag hade satt upp som mål att ha läst färdigt den ena boken till uppsatsen/läskursen i söndags men så blev det inte. Har ca 50 sidor kvar att läsa på den, men så fort jag tänker vara duktig blir jag så trött och fastnar med att göra något annat, t.ex. ta en tupplur i soffan.

Fick kallelse idag till Journalistprovet för Lunds Universitet. 247 stycken hade blivit kallade och av dem är det sedan 60 st som kallas till intervju och ca 20-30 st som faktiskt blir antagna till programmet. Känns ju som att man har stor chans...

Dessutom måste jag nu sitta ner med att skriva ett brev om varför jag vill bli journalist och läsa igenom gamla tidiningar så att jag får koll på vad som har hänt ute i världen.

Imorgon ska jag på nämndmöte men har naturligtvis glömt alla papper i lund så jag kommer att komma dit som en byfåne som inte har en aning om vad de pratar om.

1 kommentar:

Telefone VoIP sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Telefone VoIP, I hope you enjoy. The address is http://telefone-voip.blogspot.com. A hug.