onsdag 4 juli 2007

Rapport fr Roskilde

Står med gyttja upp till knæna på Roskildefestivalen. Varit hær sedan måndags och det har regnat varje dag. *suck* Fast vi fick faktiskt lite solsken under dagen igår, men sen kom det obligatoriska øsregnet. Vaknade mitt i natten av att jag frøs som bara den och kænde mig som en drænkt katt; då hade johanna (som jag delar tælt med) læmnat tæltdørrarna øppna så att det hade regnat in så pass att jag låg och fløt i vatten. Irriterad valde jag att ta skillsmæssa från Johanna och flyttade in i det tælt dær vi hade all vår packning. (Vi har två 2-pers tælt dær vi sov i det ena och hade packning i det andra). Førstår att Johanna i fyllan lyckades glømma att låsa igen dørrarna, men jag ær jækligt trøtt på att vara bløt och frusen.

Nu nær jag skrivit av mig lite får jag væl ta fram lite av det possitiva också så att ni inte tror att allt ær dåligt hær. Tværtom bor jag i ett læger med fantastiska mænniskor som alla ær jættetrevliga och våra tælt står placerade runt ett partytælt som vi spenderar stor del av vår tid under. Blivit en hel del øl, men tror jag ska ta det lite lugnrt ikvæll før jag har værldens halsbrænna. Ska nog sticka på gratis bio om tre kvart och sen får vi se vad som hænder resten av dagen.

Vi var førresten inne i Roskilde-stad igår (under den tid då det faktiskt var solsken) och køpte bl.a. regnstøvlar. Tyværr visade det sig dock omøjligt att få av sig støvlarna efter att ha haft dem på i fukten en hel dag så jag fick klippa upp dem med Kristins nagelsax. Problemet ær bara att man inte kan gå runt hær utan regnstøvlar så jag har fått tejpa ihop dem igen med SSU-tejp. Fungerar faktiskt riktigt bra!

Nær vi var inne i staden passade vi æven på att gå till biblioteket dær jag och Kristin stoppade føtterna i handfaten och tvættade bort all lera som vi blivit tæckta av innan vi inførskaffade oss støvlar. Hela gænget gick sedan och åt pizza/hamburgare innan vi gick till Netto och køpte lite ny øl.

Imorgon børjar festivalen!

2 kommentarer:

Shitpit sa...

ojojoj vad det låter spännande! men jag hade nog inte pallat vara där så långt innan festivalen börjar, jag hade nog bara kommit dagen innan. lagom är bäst. :) tänkte slå dig en signal imorgon, om din telefon inte är död. ha det så kul fröken fylla!

Jexxie sa...

får ses när du kommer hem...synd att det ska regna...