lördag 7 juli 2007

Ny energi!

Ett tag var det riktigt næra att jag åkte hem i førtid. Det øsregnade i øver ett dygn och det var øversvæmning i mitt tælt så att alla mina klæder och sovsæck var dygnsura. Det var æven øversvæmning i Johannas tælt så hon och jag fick flytta in i K & K:s tremanna-tælt. Dvs att vi fick ligga fyra personer plus massvis av packning i ett tælt som egentligen var till før två personer och packning; Nær en vænde sig om fick alla gøra det... Før mig var det dock himmelriket jæmført med mitt eget kalla och bløta tælt. Jag fick dock lite feberfrossa och hackade tænder med min yllefilt (som var det enda utøver pyjamasen som jag lyckats rædda från mitt tælt) virrad runt mig. Bestæmde mig då før att åka hem dagen efter, men nær jag sedan vaknade - varm och torr- och upptæckte att det faktiskt hade slutat regna bestæmde jag mig før att ge det en till chans. I bara pyjamas och regnjacka traskade jag ivæg till festivalsstånden och køpte en ny trøja, hippiebyxor och ett par nya regnstøvlar. Kændes helt fantastiskt nær jag fick på mig dessa torra och rena klæder! All min energi kom tillbaka och jag kænde mig redo før resten av festivalen. (æven om feberfrossan kommer tillbaka varje natt och jag har hosta och snuvig næsa).

På tal om just sjukdom så blev jag lite bitter igår, jag har trottsat alla sjukdomar før att kunna gå på den hær festivalen och en av de artister jag hade sett mest framemot var Mika; Naturligtvis blir då han sjuk istællet! Før mig blev det då till att køpa en liter vin istællet och se på Queen of the stoneage (lite før platt gubbrock før min smak, men ændå helt ok). Ikvøll ær dte Red hot Chilipeppers som gæller och på søndag ska jag fanemig stå længstfram på The Ark (som har fått den mystiska speltiden kl 14.00 på dagen!)

Nej nu ska jag ivæg på bio igen och se The Prestige. Førra filmen jag såg var værdeløs, men jag har større hopp før den hær.

Vi ses snart allihopa! (Om inte hemma så nær jag ligger på sjukhus med alla sjukdomar man kan tænkas få.)

1 kommentar:

Jexxie sa...

Vad var det du såg innan på bio ?