lördag 28 juli 2007

Nya filmer

Visade sig att jag trots alt får lite lön den här månaden. Hade glömt bort att jag faktiskt hade hunnit arbeta lite innan jag åkte iväg till Frankrike och allt annat kul som hände under junimånad. Dessutom har kära Kommunal (Go Facket!) förhandlat fram en engångssumma även till oss vikarier och inte bara till det fastanstälda! Har därför idag shoppat loss lite och sitter nu med sex nyköpta filmer framför mig. Det blev de svenska filmerna Under Ytan (har aldrig sett den men hört mycket om den) samt filmen "Hus i helvete" som är en kulturkrockskomedi för en persisk (tror jag) familj vars kvinnor går sina egna vägar istället för att följa faderns önskningar. Sedan köpte jag även första Bridget Jones-filmen, den otroligt gripande filmen "Flykten från Sobibor", kultrullen "Heathers" och klassikern "Cabaret". Får hoppas att de är bra.

Nu ska jag vila lite innan jobbet.

Inga kommentarer: