onsdag 7 oktober 2009

Kvällen innan OP

Nu har jag precis stått 45 minuter i duschen och skrubbat mig med sprit, eller i det medicinska namnet Descutan. Man skulle ta näsan extra noggrant vilket resulterade i att det efteråt kändes som att jag hade sniffat en liter en sprit. Efter den "mysiga" duschen var det dags för nästa roliga moment. Jag skulle ta en spruta med blodtunnandemedel i magen. Att stå där med en stor nål förmå sig själv att trycka in den i magen var inte det roligaste. De flesta har ju någon spärr mot att skada sig själv och att då dessutom trycka in en lång nål var nog det jag minst av allt ville. Lyckades dock och även om de gjorde lite ont de första millimeterna så gick det snabbt över. 1 spruta avklarad 9 kvar... (ska ta en varje kväll).

Nu ska jag gå och lägga mig så att jag imorgon kan stiga upp tidigt och skrubba mig än en gång innan jag får skjuts av pappa till sjukhuset. 11.00 ska jag vara där.

2 kommentarer:

Jexxie sa...

Hoppas att det går bra imorgon!! Kramar

Lojsie sa...

Tack Jessica!