torsdag 1 oktober 2009

Jobbig period

Jisses, den här utbildningen blir bara mer och mer intensiv. Nu avlöser inte uppgifterna varandra längre utan de läggs på lager med flera stycken samtidigt. Och någon stanns där emellan ska man hinna läsa kurslitteraturen till tentan... Jag har precis suttit med min grupp och skrivit en rapport på 7 sidor om Rwanda-konflikten och medias skildring av den. Som tur var var jag med i en bra grupp där alla hjälptes åt och vi lyckades även lätta upp stämningen en hel del med olika skämt. Det var en person som jag var lite orolig för i förväg, men det visade sig att jag hade fått totalt fel uppfattning. Bra, jag gillar när jag får mina fördomar motbevisade!

Nu är det exakt 1 vecka kvar tills operationen och jag har kommit in i en jobbig period med flytandet. Vet att det är nu det är som viktigast att jag håller mig till enbart de flytande dietdryckerna, men jag är så enormt trött på dem samtidigt som jag är så enormt sugen på andra saker. (Jag är t.o.m. sugen på sånt som jag avskydde innan!).

Inga kommentarer: