tisdag 13 oktober 2009

En dålig dag

Idag har jag haft en extremt dålig dag. Började med att jag frös som bara den. Kunde inte få i mig soppan vid lunch och fick springa på toaletten hela tiden för dålig mage. Ringde slutligen till sjukhuset där de rekommenderade mig att sluta äta laktos och allt för mycket fiber. Fick även veta att min tunga var vit för att jag hade fått svamp. Yey! :(

Efter att ha varit iväg med pappa och köpt laktosfri yoghurt (orkade bara några minuter i affären så pappa fick stå i den långa kön medan jag satt i bilen och försökte överleva) och sedan tvingat i mig 1,5 dl yoghurt (på ca 1h) samt två panodil mår jag nu lite bättre.

Johanna ringde mig när jag mådde nästan som sämst och det var faktiskt skönt att prata med henne. När man ligger helt ensam och våndas blir det så lätt att man tänker för mycket vilket ger ångest och slutligen leder till att man mår ännu sämre. Är därför också väldigt glad över att Karin och Pontus gick med på att jag våldgästar dem mellan onsdag-fredag så jag slipper kämpa med både trappor på vildanden samt ensamheten. Vi måste dessutom plugga till tentan på fredagen. Jag hade ju tänkt att idag skulle bli min stora pluggardag, men nu får jag försöka ta igen det ikväll istället.

Lite ångest över hur det ska gå att ta sig till malmö imorgon. Har ju utöver kläder och skolböcker även en del mat som jag måste ta med mig. Har jag då dessutom en dålig dag så kommer det inte bli nådigt.

1 kommentar:

Fia sa...

Tänker på dig o hoppas du mår bättre nu =)