tisdag 6 oktober 2009

Inte långt kvar nu

Oj vad tiden springer på. Kan inte förstå att det redan har gått snart tre veckor av flytande pulverdrycker. Har blivit några enskilda fusk, men då oftast med saker som ej överstiger kalorier eller fett som finns i själva pulvret. Imorgon ska jag dock sköta mig exemplariskt då det är sista dagen innan operationen. Jag måste även hinna med att åka tills sjukhuset och ta nya blodprov, skrubba mig med desinfektionsmedel från topp till tå samt ge mig själv en spruta med blodförtunnande. Har inte varit så orolig för sprutan tidigare, men idag när jag tog fram dem blev jag lite nervös.

När jag vägde mig i morse hade jag sammanlagt gått ner 10kg under de här tre veckorna. Har satsat på att gå ner 11kg innan jag vägs in för operationen och det känns som att jag kan klara det. :)

Förövrigt så är jag fortfarande inte så oroad över operationen i sig utan mest hur den kan påverka mina möjligheter till att plugga inför tentan. Vill verkligen inte missa den!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!!!!!! =)

Lojsie sa...

Tack!

Larry Lindbaum sa...

Break a leg! Hm, kanske lite opassande.. Vad är motsvarigheten vid operationer? Äsch, lycka till!