måndag 19 januari 2009

lämna över kontrollen

Nu är det bara 15 minuter tills tjejen kommer som ska ta över min lägenhet och mina saker under 3 månaders tid. Känns lite nervöst. Jag har i och för sig tagit hem nästan alla filmer och kommer ta med mig datorn och hårddisken till K&P, men känns ändå lite nervigt att låta en främlingen få möjlighet att gå igenom och använda alla ens saker. Tänk om hon dessutom är kedjerökare så att det stinker om henne så pass att det kommer sätta sig i möblerna? Alla har frågat mig om jag inte är nervös för israel, men det jag just nu är mest nervös över är att vända ryggen åt mitt rum och lämna över nycklarna till en främling. Fast hon verkar trevlig och de flesta människor är nog ansvarsfulla när de använder andra människors saker.

Jag lyckades förresten själv sabbotera min soffa lite idag. skulle ta bort en vinfläck och tänkte att jag behövde något starkt medel. Kom då att tänka på att mördare i filmer alltid brukar använda klor när de ska ta bort blod och sånt. Dum som jag var tog jag därför lite klor på den jättelilla vinfläcken och helt plötsligt hade jag en jättestor fläck istället. Glömde totalt bort att klor även kallas för blekningsmedel för att det fräter bort all färg... Jag skyller min dumhet på att jag helt enkelt är överstressad.

Inga kommentarer: