söndag 18 januari 2009

Fullt upp hela dagen

Resväskan är packad, blev ca 17-18 kg av de 20 man får ha (måste ju ha lite kvar till det jag köper i Israel) och en fullpackad ryggsäck. Ville egentligen ha en kabinväska med mig som handbagage men blir så jobbigt att dra på två resväskor. Behöver dessutom en ny kabinväska så det är bättre att jag eventuellt köper det i Israel innan jag åker hem.

Läste förresten att Israel gick med på vapenvila igår, men medan de lade ner sina vapen fortsatte Hamas att skjuta på dem och in i Israel så då återupptog israel sina vapen. Nu har emellertid även bångstyriga Hamas gått med på en vapenvila så får hoppas att det här kanske leder till att det lugnat ner sig lagom till att jag anländer. :)

Har förresten städat rummet hela dagen idag och jisses vad jag har saker! Jag har ändå försökt tvinga mig till att slänga en hel del och jag har gett bort en del av den mat jag inte har hunnit äta upp. Kände lite samvetskval över att det ändå blev så mycket kvar i rummet så jag ringde upp tjejen som ska hyar rummet, men hon bara skrattade och sa att det brukar bli så. Känns skönt att hon verkar vara en ganska cool människa.

Nu ska jag iväg till min bror och hans fru och sen ikväll fortsätter städandet.

Upptäckte förresten att det inte var bra att inte ha någon dricka hemma. Var jättetörstig igår och då jag är lite skeptisk till vattnet på Vildanden så fick jag ta det enda jag hade hemma, dvs en starköl...

Imorgon ska jag till Karin och Pontus för en sista kväll i sverige med goda vänner. ska bli trevligt.

1 kommentar:

Jexxie sa...

Vill du få många besökare. Gå in på den här länken och läs vidare. Super enkelt!!!

http://www.viraltrafik.se/?Jexxie