onsdag 5 maj 2010

En trevlig dag

Har haft en fantastisk dag idag. Efter mycket pluggande har jag nu haft två helt pluggfria dagar. Igår blev det dock till att jobba istället. Idag hade jag därför bestämt mig för att göra något roligare av min lediga tid. Stack därför till Malmö och träffade Sascha som jag inte har träffat på nästan ett år pga min operation och hennes födande av en liten gosse.

Med strålande sol tog vi oss till Pildammsparken där det blev picknick och snack om lite allt möjligt. Efter ett par timmar var Sascha tvungen att hämta sin äldsta son på dagis och jag tog mig istället till Södervärn (skulle ha gått till Dalaplan men gick fel) och träffade Carro. Tillsammans tog vi oss till en Loppis som påminde om marknaderna i Israel. Vid ett tillfälle var jag så inne i atmosfären där att jag t.o.m. sa något i stil med att "så här billigt kan man inte få den här där hemma" med en tanke om att vi var i ett annat land. :)

Sedan gick vi till Davidshall och slog oss ner på ett mysigt fik och pratade om sommarens äventyr.

Inga kommentarer: