onsdag 19 maj 2010

Dåliga tider

Min första externa hårddisk dog då den blev dränkt av kaffe. Min andra externa har jag därför varit enormt försiktig om, men ändå är den nu död. Jag satt och lyssnade på musik och plötsligt bara dog den. Utan att någonting hade hänt den. Det är vid sådana här tillfällen som man åter förbannar sig själv för det beroende man har tillåtit sig av tekniken. All min musik, mina tv-serier och film är borta. inte blir det bättre av att jag har en jäkla ipod som mp3-spelare och därmed inte kan lägga över musiken från den till datorn. Utan nästa gång jag kopplar i iPoden kommer den att radera all musik då den inte känner av att filerna finns på datorn. Om någon vet hur man kan kringgå det får ni gärna meddela mig!

Den här veckan är stora pluggarveckan och igår skulle jag ha skrivit 1,5 sida om en brand som skedde 1929. Jag kom dock igång så sent med skrivandet att jag snart blev alldeles för trött. Idag när jag skulle satsa på en annan stor upg måste jag därför försöka hinna med både två. Känns lite omöjligt då jag knappt har börjat läsa det jag behöver till den upg. :(

Inga kommentarer: