måndag 17 maj 2010

En effektiv dag, men inte för plugget

Den här veckan ska bli en riktig pluggvecka, men det har inte börjat så jättebra. Skulle ha åkt och pluggat med Karin, men hon ställde in pga sjukdom. På eftermiddagen tog jag mig därför till UB för att hitta en avhandling som jag kan använda för en vetenskaplig artikel. I upg ingår det att vi ska välja ett ämne som vi inte har några förkunskaper om så jag gick därför till hyllan för medicinska böcker och hittade två olika. En om folket i Zululand och hur de hanterar kärlek och sin hälsa i relation till risken för att få HIV och en andra avhandling om människors relation till teknologin vid vård i hemmet. Tror att jag kommer att välja den första. Mkt mer pluggande blev det dock inte då jag istället begav mig till Gerda för lite Afrodans. Dock är jag helt värdelös på att lära mig koreografi så det gick inget vidare och inte blev det heller bättre av att magkatarren gjorde sig påmind.

Hemma igen väntade en avi om ett paket hos ICA så då tog jag mig dit och när jag återvände hem var klockan sju och slappandet tog över. Hoppas verkligen att det blir mer pluggande imorgon!

Inga kommentarer: