söndag 16 augusti 2009

En ansträngande dag

Igår gick jag upp tidigt för att åka till Media Markts 30%-rea på vitvaror. Trots min tidiga uppgång kom jag inte iväg förrens vid 10. Väl där hittade jag dock ganska snart den mikro och dammsugare jag ville ha. Mamma och pappa hade sagt att de ville köpa mikron som inflyttningspresent och då mamma har en förmåga att alltid köpa det dyraste så tog jag nu eget initiativ så att så inte skulle bli fallet den här gången. Hittade en mikro i "knubbig" modell som inte tar så stor plats, har grill och crispfunktion (något mamma övertalat mig att en mikro måste ha) och med den 30%iga rean så blev den inte särskilt dyr. Det var den sista som fanns kvar i den färgen (silver) så killen som hjälpte mig skulle plocka undan den medan jag väntade på mamma. Då hon skulle ut med hunden och ta sig från åhus i ösregn fick jag vänta inne på media markt i 1,5 h. Blev lite trist, men det hjälpte att de hade massagestolar man kunde prova samt att de bjöd på våfflor. :)

När mamma väl kom tog vi en fika på Nova innan vi åkte hem till mig för att släpa upp mikron och dammsugaren. Vi hade inte fått någon kartong till mikron då det var utställningsexet (jag vet: jag borde ha krävt ett ännu billigare pris då, men jag var bara glad över att ha fått en fin och bra mikro) så den var ganska jobbig att få upp. Mamma slet även med dammsugaren som vägde en del. Väl uppe på mitt rum öppnade jag Mikron och upptäckte då att massa saker som skulle ingå saknades. Bl.a. instruktionsboken! Blev till att köra tillbaka och jaga upp killen som sålde mikron till mig. Han höll på att hjälpa några andra kunde men sa att det bara var att ta de saker som saknades i från en av de andra mikrosarna (fanns fler av samma modell men i andra färger.) När vi stod där och plockade i vår påse och sedan gick ut ifrån affären kändes det som att vi var värsta snattarna. :)

Efter all hjälp från mamma följde jag med henne till Åhus där vi gjorde pizza och drack lite vin. När vi sedan satt oss vid tv:n dröjde det inte länge innan jag somnade. Redan klockan 23 gick jag därför och lade mig och sov som en stock.

Inga kommentarer: