fredag 14 november 2008

R.I.P kära skinnhandskar

Idag har varit en jobbig dag på många sätt. Inte blir det bättre av att jag förföljs av en ständig ångest över vad som ska hända med mitt liv. Uppsatsen behöver bli klar, jag kan bli utslängd från mitt boende när som, jag ska skriva journalistprov i Gbg och vet inte hur det kommer att gå - klarar jag det blir det till att lämna allt det stabila i mitt liv och flytta upp till en stad jag knappt känner en kotte. Om jag inte kommer in åker jag till ett krigsdrabbat land där jag verkligen inte känner en enda kotte... Tillbaka därifrån vet jag inte heller vad som väntar mig. Kommer jag ha kvar mitt boende? Kommer jag att komma in på någon journalistutbildning och i så fall vart?

Sedan är det allt det personliga som vi nog alla har ångestattacker över, men som i mitt fall känns lite väl tunga ibland.

Förlorade mina skinnhandskar idag. Sörjer dem väldigt mycket.

Imorgon är det fest. Är inte på partyhumör, men hoppas det ska ändras tills imorgon. Min ekonomi är förresten verkligen hemsk den här månaden. Tror jag får satsa på att ta cykeln till malmö imorgon för jag har inte råd med tåget. Tur att man har dricka hemma. Fast får nog hälla i mig romen om jag ska kunna cykla till malmö utan några vantar... :(

1 kommentar:

Larry Lindbaum sa...

Framtidsångest. Den känner jag igen... Men, det finns ju massvis med utmärkta journalistutbildningar även utanför universiteten. Skurups fhsk för att bara nämna någon. Folkhögskolornas journalist utbildningar brukar bara vara ettåriga och mer praktiskt inriktade. De flesta folkhögskolor är dessutom hemskt trevliga och roliga!