onsdag 26 november 2008

Känns skönt att göra något bra

Yey! Jag har nu anmält mig till det "Green card"-lotteriet. Varje år lottar USA ut ett antal gröna kort till folk i länder som inte har så många immigranter till landet. Skulle vara rätt ball om man kunde vinna det!

Idag köpte jag förresten ekologisk köttfärs. Kostade i och försig dubbelt så mycket som den vanliga, men snacka om att det kändes skönt i själen. Jag äter kött och ser inget fel i att göra det, men däremot är jag emot det sätt som de flesta slaktdjur behandlas. Oftast är emellertid ekologiskt kött allt för dyrt för min skrala budget, men då köttfärs ändå är så pass billigt så kände jag att jag kunde kosta på mig det. Blev trots allt bara 38kr istället för runt 20-lappen. Helt okej.

Nu borde jag packa. Åker till tyskland imorgon för att spendera lite tid på julmarknad i Goslar. Är tillbaka igen på söndag.

Skulle i och för sig behöva skriva klart inledningen på min uppsats också så jag kan skicka iväg den till Mariah. Hm, får nog skynda mig nu så jag hinner allt.

Inga kommentarer: