fredag 31 oktober 2008

Krångel som skapar ångest

Vad allt ska krångla till sig.

Har varje dag jag pratat med mamma i telefon undrat om jag fått brev från Svekiv (de som har hand om Kibbutz-vistelsen i Israel). Hon har svarat nej var gång. Igår kväll när jag kom hem till Åhus hittar jag så brevet i min säng på rummet. Då har pappa, utan att säga något, lagt det där och när jag öppnar det ser jag att anmälningsavgiften ska vara betald senast till den 1 november, dvs imorgon! Jag har inte min bankdosa med mig så jag kan tidigast lägga in en betalning på lördag kväll. Som då är inne hos svekiv måndag eller tisdag...
Nästa problem är att den slutgiltiga betalningen på 9000 kr ska vara betald senast den 6 december och jag får inte reda på antagningen till journalistutbildningen förrens 9-12 december! Det är dessutom bara första antagningen. 2a antagningen är först den 8-9 januari!

Sedan har vi det här med boende i Gbg. När själva provet ska göras behöver jag någonstanns att bo natten innan. Har lite olika människor jag känner där, men vill inte tvinga mig på hos någon. Fast det känns dumt att betala vandrarhem när jag lika gärna kan bo hos någon gratis...

Sedan är jag lite orolig för boendelösningen om jag väl kommer in i Gbg. Har ställt upp mig i två olika bostadsköer, men gissar att det kommer att bli djävulskt svårt ändå att få boende. :(

Inga kommentarer: