fredag 10 oktober 2008

Deja vu

Så har det hänt igen. När jag slutade gymnasiet skulle en kompis följa med mig och familjen till frankrike. Allt var bokat och bestämt när hon plötsligt backade ur och sa hon inte kunde. Jag blev så otroligt arg och besviken att jag lovade mig själv att aldrig mer lite på vänner som lovar saker. Med åren mjuknade jag dock upp och börja återigen tro på att folk inte lovar saker de inte kan hålla. Speciellt inte att de ska med på en resa som de sedan bakar ur. Sedan början av augusti blev det klart att jag och en annan kompis skulle åka till dublin. Vi bokade och ordnade allt. Nu, tre dagar innan vi ska åka, meddelar hon att hon tyvärr inte kan följa med...! Anledningen var att hon missat en faktura så hon hade plötsligt inte råd längre. Så nu står jag här ensam med två flygbiljetter och ska snart åka. Det går att boka om biljetten i ett annat namn så om nån vill följa med får ni jättegärna höra av er snarast! Resan är Måndag-fredag, vi bor på vandrarhem i centrala Dublin och kostnaden för Flyget och boendet går sammanlagt bara på 1 150kr!

Jag har dock inga större förväntningar på att kunna hitta någon som kan följa med så här snart inpå så det blir väl till att åka själv och sedan i min ensamhet gå runt i stan, sitta ensam och äta och kanske t.o.m. vara så patetisk att gå ensam på krogen... jippie...

1 kommentar:

Jexxie sa...

HAde verkligen velat följa med men jag har två lektioner som jag verkligen inte vill missa. annars hade det varit en perfekt vecka för mig. vill du smsa ditt kontonr till mig så att du kan få pengarna som jag är skyldig dig