tisdag 28 oktober 2008

Glädjebesked!

Fick idag reda på att jag blivit utvald till att vara en av de 120 stycken lyckliga människorna som för göra antagningsproven till Journalistutbildningen i Göteborg!!! I och för sig ska proven vara jättesvåra, men för mig känns det som ett enormt steg bara att lyckas ta sig fram dit! Ännu mer tur har jag att datumet för dessa prov är den 17 november, dvs dagen innan jag åker till New York: hade ju lika gärna kunnat bli dagen efter jag åkte dit! Har bokat tåg för lite drygt 400kr, men det är det värt. Man ska inte tänka för mycket i förväg, men tänk om jag skulle klara provet: då skulle jag flytta till Göteborg till våren och gå på en av sveriges bästa journalistutbildningar! Lite läskig tanke, men samtidigt otroligt frestande.

1 kommentar:

Larry Lindbaum sa...

Gött mos, som göteborgarna säger...