söndag 26 oktober 2008

Vad mitt liv består av

Igår skrev jag högskoleprovet. Kändes inte som att det gick så jättebra, men när jag sen rättade på internet visade det sig att jag kanske har möjlighet att få 1,4 eller till och med 1,5!!! (tar fyra veckor tills man får veta exakt). Det betyder åtminstone att jag nu kanske har chans att komma in på journalistutbildningen i Gbg där de gör sitt första urval utifrån högskoleprovsresultat. :)

Jag har förresten skickat in anmälan nu till Svekiv om att jag vill jobba på kibbutz. Får se vart det blir. Jag strök att jag gärna ville komma till Yotvata och skrev istället bara att jag ville till den södra regionen (bäst väder där under jan-april).

Ska till jobbet snart. Men skönt att det ställdes om till vintertid så att det är en timme till tills jobbet. Jobbar dessutom bara 5 timmar ikväll så det är gött. Inte lika gött dock att jag sedan ska jag jobba 7-16 imorgon. :(

Inga kommentarer: