onsdag 21 juli 2010

Askungen

Den här veckan har jag verkligen inte legat på latsidan. Jobbade måndag på dagen och åkte sedan direkt till sjöbo där jag blev upphämtad av familjen. Tillsammans for vi sedan till Kiviks marknad. Blev dock en rejäl felkörning så blev nästan en extra timme inklämd mellan min morfar och morbror där bak i bilen.

Marknaden var skoj, älskar marknader, men när man är flera stycken som går tillsammans blir det lätt att man inte riktigt kan ta sig den tiden man vill åt att titta i de olika stånden. Lyckades emellertid köpa en snygg tröja (lite för stor, men det ska nog funka), två armband, 87:an-tidningar samt 3 filmer.

Efter marknaden var inte familjen sugen på att köra mig tillbaka till Sjöbo så blev att jag istället följde med dem hem till Åhus. På tisdagen hann jag med en mysig frukost innan jag fick ta tåget till Lund och jobbet.

Idag är min enda lediga dag den här veckan och den har jag ägnat åt storstädning (tagit flera timmar) och nu sitter jag och väntar på att morfar, mamma och min morbror Benny ska komma och inspektera lägenheten. Är lite rädd för att morfar ska kommentera att jag inte har de två tavlorna uppsatta som jag har fått av honom. De passar inte alls in här, men det förstår nog inte han.

Förhoppningsvis stannar de inte allt för länge för vid åtta ska jag hem till en kompis och se på film.

Imorgon ska jag åter jobba dag och på kvällen ska jag sedan ta mig till Malmö för att se den nya storfilmen Inception. Vet egentligen inte så mycket om den, men det är en massa bra skådespelare med i den och den har redan tagit sig till plats nr 3 på IMDbs Top 250-lista.

Inga kommentarer: