söndag 5 augusti 2007

Vid sommarens början stod jag inför ett stort dilemma; alla tv-serier som jag följde tog sommaruppehåll i USA och därmed fanns det inga fler avsnitt för mig att ladda ner och se på i maratonföljd. För att klara mig från att bli galen var jag tvungen att hitta några nya serier att följa. Efter att ha hört mig för och tittat vilka serier som låg på amerikanska tv-toppen blev det till att se Entourage, Dexter, Weeds, Medium, Crossing Jordan, Freaks and Geeks, John from Cincinnati, The Office (både brittiska och amerikanska), 30 Rock, Bones, Veronica Mars och Men in trees. Det blev med andra ord rättså många olika serier att ge en chans, men tur var det för det var inte många som kunde mätas med mina gamla favoriter som hade sommaruppehåll (ex Scrubs, L Word, Greys Anatomy och NCIS).

John from Cincinnati var en miniserie med kända och bra skådisar, men första avsnittet var så tråkigt att jag inte ens kunde tvinga mig själv att se färdigt på det. Handlade om någon fd surfingstjärna som nu var så nerknarkad att hans son fick bo hos far/morföräldrarna. Sonen ville gå i faderns fotsteg och bli känd surfare och om det lyckades eller ej har jag inte den blekaste för avsnittet hamnade i soptunnan.

Entourage har fått väldigt bra kritik, men jag tyckte inte att första avsnittet var särskilt roligt utan kändes vara mer gjord för den manliga publiken (jag vet, jag är fördomsfull nu).

Dexter såg jag ett avsnitt av och den var egentligen helt okej, men ändå inget som fångade mig så pass att jag har sett mer. Har dock några avsnitt som ligger i kö. Samma sak hände med Weeds, 30 Rock och Veronica Mars.

The Office såg jag ett av avsnitten från den brittiska orginalversionen och även om jag kan förstå att andra tycker om den så var det inte min humor.

Men in trees har jag bara sett ett halvt avsnitt av för att jag avskyr Anne Heche så enormt att det är svårt att se en serie där hon spelar huvudrollen i.

De vinnande tv-serierna blev då alltså Bones med Angel-skådisen David Boreanaz, Crossing Jodan där första säsongen inte är så jättebra medan de andra säsongerna är desto bättre, Freaks and Geeks som är kul, men lite för lam och Medium med fantastiska Patricia Arquette som jag har gillat ända sedan jag såg henne i Terror på Elm Street 3 (den förövrigt bästa filmen i Freddy-serien).

Även om speciellt Medium har gripit tag i mig ordentligt så längtar jag ändå enormt mycket tills de andra serierna kommer igång igen.

Som avslutningen får det väl bli en lite bild på fröken Arquette samt ett schysst citat av henne:

"When I started Medium I'd gained a stone and a half from having my daughter Harlow. The producer said, 'Honey, you've got to lose some weight.' I felt like saying, 'I don't want to do this job then,' because, to be honest with you, I'm trying to make little changes in the world. If it made any sense for this part - if this part was a supermodel or anorexic - then okay. But DuBois is a mother of three in a long-term marriage. It doesn't make sense."

2 kommentarer:

Isabell sa...

Hejsan!
Min sommar har varit mycket bra, trotts allt regn. Har jobbar och jobbar som tidningsbärare och kommit fram till att det inte är mitt yrke.
Har lite blandade känslor inför skolstarten, ska fortsätta med film jag med, men har redan ångest inför c-uppsatsen. Hoppas det lägger sig sen.
Scrubs är fortfarande den bästa serien på tv (även om det bara visas repriser här hemma). Annars tycker jag nog att Geeks and Freaks är en av de bästa serierna någonsin, synd att de la ner den, eller kanske bra. Annars hade de väl bara förstört den med. Vi får hoppas att Scrubs läggs ner efter denna säsongen så de inte fortsätter den utan JD eller att Zach bästemär sig för att stanna. Scrubs utan Jd är jag inte så övertygad på att det kommer funka.
Ses den 5:e eller innan!
Kram

Isabell sa...

Hej igen!
Ja, Andreas från klassen sa att han skulle göra sin sista säsong nu, men att de tänkte fortsätta utan honom och se hur det går. Tycker kanske det är förståligt att han vill gå vidare i sin karriär, men tycker att Scrubs ska sluta med honom i så fall och bli ihåg kommen som en bra serie. Istället för att gå och bli uterligare en serie som fortsatte förlänge.
Tycke defenitivt att festande låter som en bra plan, du får höra av dig när du kommer till Lund eller Malmö så kan vi hitta på något då!
kram