måndag 13 augusti 2007

Jag ser ut som en varulv pga Tigger

Väcktes alldeles för tidigt idag (vid 7-tiden) av min mamma som ville att jag skulle köra in till stan så att hon kunde åka med mig hem när hon lämnat jourbilen. Hemma igen var jag naturligtvis för pigg för att kunna somna igen så jag satt uppe och såg på lite tv-serier ("Bones" och "Freaks and Geeks"). Insåg sen hur trött jag egentligen var och gick och vilade till 12.30 då jag fick börja göra mig i ordning till jobbet. Väl på jobbet möts jag dock av frågan vad jag gör där och vem jag sla jobba för. Svarar att jag ska skulle jobba för Berit varav jag får svaret att hon är ju redan där. Blir en liten förvirrad stund och vi kollar olika scheman. Mycket riktigt stod det att jag skulle jobba för henne, men problemet var att hon inte hade bett om semester en extra dag. Jag valde därför att åka hem då jag trots allt har jobbat så pass mycket den senaste tiden. Känns dock lite bittert att gå miste om pengarna.

Nu är jag ledig ända tills fredag då jag ska jobba helgen på Näckrosen. Känns lite jobbigt då jag inte har varit där på evigheter och det är den mest krävande avdelningen. Både då pensionärerna är tunga att hjälpa och personalen är perfektenister som avskyr när man blir förvirrad och inte riktigt vet vad man ska göra.

Imorgon ska det dock bli kul. Då bär det av till Lund där jag och Jessica ska se på lite film och ha uppvärmning tills vi ska till Liseberg dagen efter. Ska bli jättekul att åka dit, men är lite orolig att köra så långt. Har aldrig kört så långt på egen hand och när jag då dessutom ska ha en bil gammal bil som jag inte är van vid och sedan ska in i Sveriges näst största stad. *panik*
Var åtminstone kul att Högtalare till mp3-spelare är ordnad så att vi kan höra på musik. Hoppas bara att vi har någorlunda samma musiksmak.

Nu ska jag nog se på film. Har så otroligt många som väntar på att bli sedda, men tv-serierna vinner alltid.

1 kommentar:

Jexxie sa...

*The Maltese Falcon - bra och klassisk
*Pingvinresan - kul att se hur de beter sig, näsgtan mänskligt
*A scanner darkly - mycket snygg
*Nosferatu - klassisk och jag älskar tysk expressionism
*Efter bröllopet - bra som jag skrev i bloggen
*Mulholland drive - bra och inte all så klyddig som jag trodde
*Kelly's hjältar - visste inte att det var en komedi. rolig, speciellt sutherland.

har även skrivit kommentarer på filmtipset