tisdag 7 augusti 2007

Studiemedel

Har nästan precis kommit hem från att ha jobbat natt på äldreboendet. Jobbade med Stefan och pensionärerna höll sig relativt lugna så det var en riktigt okej natt. Nu när jag kom hem var jag inte särskilt trött så satt mig här vid datorn och fylde i min ansökan om studiemedel. Tog fullt bidrag och 14 veckors lån. Lånet skulle då bli på lite under 17 000 kr och sedan har jag 4 500 kr kvar från lånet som jag tog förra terminen. Hoppas det ska räcka.

Igår innan jobbet såg jag på Tage Danielssons "Släpp Fångarne Loss, Det är vår!" (ja, Fångarne ska stavas så) vilken växte till att bli en riktigt bra film med ett fint budskap. Sedan har jag även en hel del andra nya filmer som ligger och väntar på att jag ska dem t.ex. The Last Kiss med Zach Braff och kritikerrosade Shortbus.

Nu ska jag nog ta och se något serieavsnitt innan jag går och lägger mig.

Inga kommentarer: