torsdag 24 maj 2007

Heroes

Jisses, vad kvavt det är ute. Gick ut för att hämta in posten och fick en chock av att det var helt vindstilla och lika varmt ute som inne. Med posten fick jag mitt lönebesked och insåg att trots min otroligt dåliga lön (84.85 kr/h efter fyra år!) så kommer jag den här månaden få ut över 7 000 kr! Det är i och för sig mycket tack vare att jag jobbade hela påsken och en hel del nätter, helger och kvällar. Ska förresten jobba natt i dag med. Sitter därför i Åhus och försöker få något vettigt gjort till uppsatsen men snacka om att det är svårt att få sig själv att göra det när det finns så mycket annat här. Har sett på en del Heroes avsnitt och har nu bara två stycken kvar, spännande! Kommer New York att sprängas eller hur ska de lyckas förhindra det? Heroes är helt klart 2000-talets bästa serie, allt hänger perfekt samman och det är verkligen strålande skådespel. Är bara att kolla på Ali Larter som spelar Nicki/Jessica. Hon spelar två personer där hon ibland som Jessica lurar andra att hon är Nicki och hon gör det så perfekt! Det är små, små detaljer - en rynka vid ögat eller att hon håller handen på ett speciellt sätt som avslöjar vem hon egentligen är.

Blä, en halvtimme tills nästa avsnitt är klart att se på. Borde plugga...

Jag som förresten hade varit så nyttig och duktig nu under veckan, vad tror ni jag gör när jag kom till Åhus? Jag ställer mig och bakar en jäkla kladdkaka! Jag är hopplös.

1 kommentar:

Jexxie sa...

haha...det med kladdkakan är ett känt fenomen...tro mig...