söndag 13 maj 2007

Analys av Eurovision 2007

Rätt låt vann!!! Samma kommentar hade det blivit om Finland, Ungern, Sverige, Slovenien eller möjligtvis Ryssland hade vunnit.

Var en del riktigt bra låtar, vissa sömn piller och några som riktigt chockade mig att de kunde komma så högt (Bulgarien, Hallå!!!???).

Så här tycker jag det skulle ha gått:

1. Serbien - Fy fan vad enormt bra! Blir t.o.m gudomligt när hon tar ut den där speciella tonen så som jag hade hoppats att hon skulle göra. Så jäkla bra! Att hon sen ser ut som Wilma i Scoby Doo gör bara saken bättre. När hon kommer till Malmö (ingick i vinstpriset) ska jag stå först i kön att få träffa henne!

1. Finland, Ungern, Sverige, Slovenien & Ryssland - Delad plats. Riktigt bra sånger, framträdanden och alla hade gjort mig lika glada om de vunnit. Finland med sin schysta rocklåt (fast visst var det vissa stunder Hanna svajade i sången?), älskade ungerns röst och bluesiga sång, Poweroperan från Slovenien var förvånande superbra! Ryssland hade ett snyggt och modernt nummer med tjejer som vet hur man kan vara sexig utan att slänga kläderna och våpa sig. The Ark var naturligtvis bra, men med väldigt kass produktion och den lilla scenen fick det att se stelt ut.

2. Ukraina - haha, super roligt framträdande med kitchig refräng. Skulle inte vinna, men Eurovision behöver verkligen sån här humor som lättar upp den allvarliga stämningen.

3. Vitryssland, Frankrike, Tyskland & Moldavien - Inga klockrena, men helt okej framträdande på var och sitt sätt. Vitryssland var en fantastisk låt, men med lite krass sång. Frnkrike och Tyskland var mysiga medan Moldavien hade kunnat bli den klart bästa om dte bara hade haft en hundra gånger bättre sångerska. Riktigt rockpower i musiken, men sångerskan var för hemsk.

4. Nästan samtliga av resten

Sammanfattning:

Många härliga låtar som jag gärna dansar till i sommar. Dock inget jag skulle lyssna på så mycket utöver min fylletid på dansgolvet. Länderna på min första placering är naturligtvis stort undantag! Ska lyssna på dem tills jag gör alla i min omgivning galna.

Fråga:

När kommer Marija (Serbien) till Malmö?

2 kommentarer:

Jexxie sa...

Håller absolut med om Moldavien

Larry Lindbaum sa...

Det var bättre förr.. ;)