onsdag 24 januari 2007

Hundfik & Malmö

Internet har varit nere i en evighet hemma så sitter på biblioteket nu och måste lämna datorn om 10 minuter. Får se om jag bryr mig. Verkar ju inte precis vara en 10 mil lång kö bakom mig.

Hämtade mitt körkort idag på posten! Det är först nu som dte börjar kännas verkligt. Jag har faktiskt tagit körkort! Hade hoppats att min bild skulle bli bra och den blev väl ok, men snacka om att jag har korpögon på den! Två svarta korpögon.

Var i stan med hunden idag och gick på hundfik. Ett tag var det sju hundar där på samma gång som sprang omkring och lekte medan vi ägare satt och pratade eller deltog i lekandet. Är så kul att gå dit då alla är så trevliga och man pratar med varandra istället för att sitta vid sina egna lilla bord och ignorera varandra.

Funderar mycket på flytten till Malmö. Diskuterat det med föräldrarna, syskon och en del kompisar. Mamma och Malin förstår inte hur jag kan välja Malmö framför Lund, men medan mamma nog helst skulle se att jag bor kvar hemma så tycker Malin att det är bättre att flytta till Malmö än att bo kvar i Åhus. Å andra sidan har hon tyckt att skulle ha flytta hemifrån sedan jag blev myndig. Känns som att det lutar åt att jag satsar på flytt, men behöver diskutera en del småsaker med Karin och Jessica först.

Inga kommentarer: