söndag 8 augusti 2010

Lite trevlig ledighet

Är helt slut efter en enormt påfrestande vecka med endast en dag ledigt. Min lediga kväll började dock bra med att Johanna kom och hämtade mig från jobbet och tog mig hem till sig och Malin (efter några snabba stopp på vägen). Sedan for jag och syster Malin till Willys och inhandlade livsmedel till tacos. Hemma igen tog jag och Johanna ansvar för maten, men medan vi satt och väntade på bröden i ugnen så började vi snacka och smuttra på lite gott rödvin, snart luktade det bränt och endast två bröd gick att rädda. Som tur var hade de dock lite extra bröd i frysen så middagen blev räddad.

Efter maten blev det en promenad i regnet till statoil och tillbaka igen satte vi på kvällens hyrfilm "Allt för min syster", en ganska dålig, kristen och typisk amerikansk film. Dessutom var Cameron Diaz allt annat än lyckad som mamman till den cancersjuka flickan och hennes syskon.

Imorgon skulle jag ha jobbat, men har tagit ut semester. Var ett måste för att jag inte skulle stupa. Istället blir det sovmorgon och tvättning. Hoppas vädret hinner bli bättre till dess.

Inga kommentarer: