fredag 15 augusti 2008

beslutsångest

jag har skjutit min framtid på framtiden länge nog och satt mig nu ner i ett försök att bestämma mig för vad jag ska ägna det kommande året åt. Huvudalternativen är Australien & Nya Zeeland som jag då skulle åka runt och jobba i under 6-7 månader. Jag skulle då flytta hem mina möbler till päronen och säga upp korridorrummet. Det här äventyret är något jag har velat göra länge, men samtidigt måste jag erkänna att jag har börjat känna mig lite för bunden för att säga upp min lya o lämna allt och alla i ett halvår.

Mitt andra alternativ är att behålla korridorrummet och under hösten jobba och åka till New York för att sedan januari-april åka och jobba på Kibbutz i Israel. Två resemål jag också gärna vill till. Är dock lite osäker på om Kibbutzen är lite väl mycket slavarbete då man tydligen arbetar varje dag mellan 5.30-15. Dessutom funderar jag på vad det är för andra människor som åker för att jobba på Kibbutzer. Israel är ju ett land som vänstermänniskor ofta avskyr och högermänniskor älskar, men samtidigt har Kibbutzerna en kommunistisk tradition...

Två alternativ som jag kan se både positivt och negativt med. Just nu luter det nog dock åt det andra alternativet, men då behöver jag någon kompis som har lust och möjlighet att åka till New York i en vecka eller lite mer i höst. Något som kan bli svårt då nästan alla mina kompisar kommer plugga och nog ha svårt att ta ledigt så lång tid.

Kan någon hjälpa mig att bestämma!

2 kommentarer:

Anna sa...

Men Lisa, hyr ut ditt korridorrum i höst istället, så behöver du inte säga upp kontraktet. Kolla med Af-bostäder om vad som gäller.
Men vart du skall åka kan jag inte ge råd om- följ hjärtat i varje fall. :S
kram

Jexxie sa...

om LA resan blir bra kan jag tänka mig NY! Hoppas att allt löser isg