tisdag 17 juni 2008

Telenors absurda fakturor

Fick en dyrare faktura än vanligt för mitt mobilabonnemang hos Telenor. Försökte därför gå in på deras hemsida och se vad det var som kostat så mycket. Kunde inte hitta någon fullständig faktura och provade därför deras kundservice via chatt. Så här avslutades det hela: (Röd text = Kundservicen. Blå text = Jag)

17:31
När du är inne på trafikspecifikationen så kan du välja i rullistan hur mycket du ringt på fasta telefoner eller i utlandet mm där inne står alla kostnader
17:31
så jag frå själv sitta och räkna ihop den totala summan då?
17:31
Ja
17:32
oki, ska gå igenom det. Tack.
17:32
Varsågod ha en fortsatt trevlig dag
17:33
är du kvar?
17:33
kom på en sak till
17:33
Ja
17:33
på många av samtalen står det 0 kr
17:33
Ja då har de ingått i din samtalspott
17:33
Du får ringa för 99kr/mån
17:34
men då kan jag ju inte kolla att allt det som är 0kr verkligen har uppgått till 99kr
17:34
Jo du får räkna på antalet minuter sedan *69öre
17:34
jisses, ni gör det inte lätt för era kunder att kontrollera er. Okej, tack för hjälpen.
17:35
Tack själv.
17:35
Hej då
Info:
Hjälpt av Lina

Tycker att det hela känns så absurt och typiskt storföretag. Jag tror inte att de har som syfte att lura någon att de har ringt eller skickat sms för över 99 kr om de inte har det, men faktum är att det kan alltid uppstå fel och att Telenor då gör det så här svårt för sina kunder att upptäcka felet, är sinnessjukt!

Nu ska jag alltså sätta mig ner och räkna alla samtalsminuter gånger 69 öre plus anslutningsavgift plus om det är från utlandet så är det en annan kostnad. Och sen får man ju inte glömma att det är ytterligare en annan kostnad om man ringt upp telefonsvararen och en kostnad om man varit uppe på wap:en...

1 kommentar:

Jexxie sa...

när det gäller pengar är de snabba på att göra det så svårt för oss som möjligt att kunna lista ut fel och konstigheter. jäkla samhälle... ;)