tisdag 17 juni 2008

Fånge i mitt eget hem

Under hela den här sommaren ska de hålla på och renovera korridoren som jag bor i. Idag är den första dagen då jag är hemma samtidigt som renoveringarna pågår och jag var beredd på att oväsendet skulle väcka mig tidigt, och hade därför öronproppar beredda bredvid sängen. Kunde därför snabbt somna om och vaknade inte förrens vid ett. Då vi har fått ett reservkök i en byggnad långt bort så kan jag inte följa min morgonrutin att äta frukost till en tv-serie, så därför började jag se på tv-serier innan jag skulle bege mig för frukost. Allt det här ledde till att jag nu vid tre hade tänkt ta mig till köket och äta min frukost. När jag kommer ut från mitt rum möts jag att en man med ansiktsmask som håller på med nån stor maskin vid trappan. Jag vänder mig då mot andra hållet (där det också finns en trappa), men där möts jag av ett stort platsskynke. Resultatet blir att jag, lite smått förvirrad, vänder in tillbaka på mitt rum och nu sitter här och funderar på om jag ska knyta ihop lakan och hissa mig ner från fönstret...

Aja, arbetarna slutar nog vid fyra så får äta min frukost då istället. Tur att man har frukt på rummet.

1 kommentar:

Jexxie sa...

började skratta när jag läste det om lakanet....förstår precis vad du menar och går igenom.