torsdag 1 maj 2008

Valborg & 1 Maj

Valborg igår. Jag och några vänner skulle till stadsparken i lund och fira. Hade inte varit där tidigare, men fick höra från de i korridoren att man måste åka dit väldigt tidigt för att få plats. Vi begav oss därför dit lite efter nio. Framme upptäckte vi att det redan hade hunnit komma en hel del folk. Vi valde en plats som var lite i utkanten och bredde ut våra filtar. Mindre än en timme senare var vi omringade av folk och hela parken var full av en glädjens atmosfär (med några få undantag). Alla var på topp och vädret var underbart. Ingen av mina kompisar drack sig odrägliga utan jag tycker att vi höll oss till en ganska god nivå. (kanske att någon drack lite mycket i slutet). Vi åt och drack gott och började så småningom sjunga på alla möjliga 90-tals låtar som vi kunde komma på. Dock var vi inte så bra på texterna så det blev oftast bara en mening eller delar av refrängerna. En av oss hade gått hem tidigare men bjudit hem oss till sig så att vi kunde grilla tillsammans. Lät trevligt så glada i hågen packade vi ihop lite innan fem och begav oss till henne. Jag och två andra gick inom netto medan de andra stack i förväg. Vet inte om något hände då som jag missade, men åtminstone när jag kom till den här vännen vägrade hon som bjudit dit oss att umgås trots att vi flera gånger bad henne att komma ut och grilla med oss. Efter ett tag blev vi även utslängda. Partystämningen dog totalt och vi kom överens om att mötas 1,5 timme senare för att vila innan vi tog upp firandet av valborg. Efter den här pausen var vi dock så döda att det blev tv-tittande och prat istället. Var trevligt det med och kanske bra med tanke på att jag idag skulle upp tidigt för att ta mig till Krstd för att delta i 1 maj-tåg. Vi var en hel del som dök upp och jag blev tvingad till att bära SSU:s blytunga fana längst fram i ledet... Det var en konst att hålla den uppe hela vägen samtidigt som man skulle le åt alla man passerade.

Sitter nu hos päronen och ska börja skriva på mitt personliga brev till journalistuttagningen. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men får hoppas att det löser sig när jag väl börjar.

Inga kommentarer: