tisdag 27 maj 2008

sten i magen

Jag ska börja med att säga att jag är uppvuxen med att äta överstekt kött och vad det gäller lite smutsiga bestick brukar jag har överseende, men idag åt jag och pappa på ett ställe som vi nog aldrig mer kommer att äta på. Vid Hydro i Åhus ligger det ett gatukök som innan bedrevs av en kvinna och hennes dotter. Det var god mat och ägarna var jättetrevliga. Idag när vi åkte dit upptäckte vi att stället hade fått nya ägare. Maten verkade dock vara den samma så vi beställde varsin kebabtallrik. När vi fick den tyckte jag att köttet såg lite överstekt ut, men tänkte ändå att det var nog ok. Jag gick för att ta ketchup och när den stelnad och mörkröd ringlade sig ut på pommes tyckte jag att även det såg mysko ut, men tänkte ok där med. Jag och pappa gick och satt oss för att äta upp maten och det uppstod total tystnad utöver ett massivt knaprande. När jag tog upp mina bestick såg jag att de var smutsiga. Gaffeln försökte jag skrapa ren med nageln och putsa till med fingrarna, men kniven var så rälig att jag tillslut gick och bytte. Jag gick igenom hela högen med knivar, men hittade inga rena så tillslut fick jag ta den som var minst smutsig. Pappa tvingade i sig hela sin portion med kommentaren att nu vet man vart man inte ska gå igen, medan jag fick kämpa för att få i mig ens hälften. Både köttet och pommes var så enormt över stekta/friterade att det var som att tugga sten. Ketchupen smakade dessutom som om den stått framme i solen i 20 år non stop. Nu sitter jag hemma igen med rejäl magont. Aldrig mer "Daisy's fastfood" som stället hette. *urk*

1 kommentar:

Jexxie sa...

Låter svinäckligt.