måndag 1 augusti 2011

åka kollektivt

Är inne på min andra vecka i Simrishamn och efter galet pendlande ska jag försöka ta det lite lugnare den här veckan. En snäll vikarie låter mig får sova i hennes övernattningslägenhet så det tänkte jag utnyttja. Även om det blir till att dela den med henne och hennes familj. Jag har dator och bok med mig så ska nog överleva. Ska bli jäkligt skönt att slippa pendlandet för en dag.

Idag köpte jag och Madde våra flygbiljetter till Nya Zeeland. Det billigaste alternativet dit var med Aeorlineas Argentinas medan vi hade två australienska att välja på tillbakavägen. Dock visade det sig att de inte ville avslöja om det ingick incheckat bagage eller inte i priset så tillslut blev vi så trötta på dem att vi betalade lite extra för att få flyga med Emirates. Ska bli spännande även om jag läste att Emirates har blivit sämre den senaste tiden.

Inga kommentarer: