måndag 15 augusti 2011

Mycket inför resan

Drömde om flygresor i natt. Tiden går så snabbt. Idag är det bara 16 dagar kvar. Jisses, det är ju nästan bara två veckor! Nu fördubblades fjärilarna i min mage. Tänk att snart är jag på andra sidan jordklotet och provar lyckan. Tänk om allt skiter sig och jag inte får nåt jobb? Då klarar jag mig inte länge trots sparat kapital. Men nej, jag ska hålla mig positiv. Det här kommer gå jättebra. Jag är alla arbetsgivares dröm (eh...).

Jag har åtminstone utnyttjat min lediga dag idag. Tvättat, varit hos skomakaren, köpt nytt rouge (allt sånt jag skjutit upp). Jag ska även ta och organisera alla papper inför resan så att jag har koll på allt och så ska jag försöka få klart packningen så gott det går. Det innebär visserligen att jag sen får leva utan kläder, men det får gå. Allt som blir över ska upp på vinden så att de nya hyresgästerna får utrymme till sitt.

Inga kommentarer: