tisdag 26 oktober 2010

Operation

Nu är det mycket som händer.

Jag är i full gång med den redigeringskurs som jag missade förra året. Jag är jäkligt dålig på det, men än har jag bara varit på 2 lektioner så än finns det hopp. :)

Idag var jag dessutom hos en handkirurg och opererade mitt vänstra pekfinger. var en blodådra som hade hamnat fel och spänt sig. Nu går jag runt med stort bandage och måste hela tiden tänka på handgympa och att hålla den ovanför hjärthöjd. För att överleva knaprar jag starka citodon.

När de opererade skulle de sätta på en naturfilm som jag kunde se på för att tänka på annat. då sätter sjuksköterskan på en om ´äckliga insekter. Inte blev det bättre av att dem var uppförstorad som enorma monster. Fick henne att byta, men fick då istället om alla äckliga djur i havet. Läskiga bläckfiskar, ormar och maneter. Jag hade nästan hellre föredragit att titta på när de rotade runt i mitt finger.

C-reportaget försöker jag jobba lite med när jag inte gör redigeringen, men då jag har insett att jag omöjligen hinner i tid så orkar jag inte stressa ihjäl mig. Ska dock försöka få redigera lite av mina texter och bilder under redigeringslektionerna.

I morse hade min cykel fastnad i den högsta växeln. Var inte kul att cykla till skolan (en väg som bara går uppför!). Som tur var hade jag ganska gott om tid på mig så den sista biten gick jag får att kunna återfå lite syre i kroppen.

Om mindre än två veckor ska jag ut på praktik. Är livrädd, men ser samtidigt fram emot det. Återkommer när jag väl är där.

Inga kommentarer: