lördag 10 april 2010

ut och resa

Försöker välja ut ett ämne från riksdagens senaste möte som jag ska skriva en debattartikel utifrån. Fanns en massa motioner om diskriminering så blir nog något sådant. Lutar åt att jag utgår från den motion som några sossar skrev ang den nya diskrimineringslagen där diskriminering av hbt-personer inte anses lika farligt som annan diskriminering. För kön, etnisk tillhörighet samt för religion eller annan trosuppfattning föreligger skyldighet hos arbetsgivaren att vidta aktiva åtgärder för att hindra diskriminering. Något motsvarande krav finns inte för sexuell läggning samt könsöverskridande identitet och uttryck.


Igår var jag på födelsedagsfest hos Johanna. Hennes kära moder har fyllt år så vi firade henne med en fin middag och vin i mängder. Tyvärr var inte min mage på rätt humör så efter några timmar började magkatarren göra sig påmind. När de andra vid midnatt åkte ut på stan fick jag därför ta bussen hem. Var dock väldigt trevligt innan magkatarren tog över.

Köpte kläder från Kappahls 50-tals kollektion igår. Gillade hur somriga de var. Är dock osäker på om jag ska behålla klänningen som jag köpte. Den är lite i minsta laget. Ska tvinga någon att ge sitt omdöme inom de 30 dagar som man har öppet köp.

Fick mail av min syster som är i Belize med sin pojkvän. Är så avundsjuk. Vill också iväg! Men det är i och för sig inte så jättelänge tills jag ska till New York. Längtar!

Jag och Denise har även gjort en deal om att åka med Rosa bussarna i december 2011 till Australien och ev (beroende på om vi har råd) Nya Zeeland. Resans pris och fickpengarna kräver ett enormt sparkonto, men har ju lite mer än 1,5 år på oss att samla ihop till det. Får hoppas att jag får lite jobb efter examen så ska det nog lösa sig. I värsta fall har jag alltid äldrevården...

3 kommentarer:

Joan sa...

Oh jag har velat åka med Rosa Bussarna huuuur länge som helst!!! Men som du skriver, det kostar sjukt mycket... Men en dag så :)

Jexxie sa...

Jag kan vara omdöme om du vill haha!

Lojsie sa...

gärna jessica! Det är bara att höra av dig o komma över någon dag.