onsdag 24 april 2013

Jobb och Eurovision

Har varit lite extra tystlåtet här på bloggen den senaste tiden. Den mesta av min tid har gått åt att jobba. Vikariatet som jag fick på webben har blivit förlängt i flera omgångar och just nu är budet att jag kommer få jobba heltid till 12 maj och sedan deltid den första tiden när min kollega kommer tillbaka.
Sommaren ser däremot mörkare ut. Bad om ledigt i 1,5h vecka för att åka med föräldrarna till Frankrike, men efter att min pappa blev sjuk (hjärnblödning) så blev resan inställd och ett redan magert sommarschema ser nu plötsligt ännu magrare ut. Jag hoppas fortfarande på att kunna få lite fler pass, men vi får se.

I morgon börjar åtminstone nya äventyr för mig. Jag har blivit uttagen som volontär till Eurovision i Malmö och i morgon ska vi ha en utbildningsdag. Såg att vi kommer bli 75 stycken (det fanns fler dagar att välja på så är nog ganska många volontärer sammanlagt) och det känns nervöst att gå dit själv, men samtidigt spännande!

Utbildningen börjar 17.00 så innan dess passar jag på att ha lite mys med Karin då vi ska ha picnic på en kyrkogård (Karins val av plats...).


Inga kommentarer: