söndag 6 juli 2014

nyanser får räkna med påhopp

Kvällen börjar med en lättsam diskussion där jag förklarar att jag ofta får ta skit för att jag inte ser svart och vitt på saker. Folk som vill försöka förstå även saker de inte håller med om får ofta ta skit.
Diskussionen fortlöpte i samförstånd och sedan splittrades vi upp. I slutet av kvällen hade mina diskussionskamrater försvunnit.
Plötsligt blev jag anklagad för att ha stöttat något jag inte alls höll med om att jag stöttade. Jag försökte ge min nyanserade syn, men fick bara ta skit. Enligt hon som gick till anfall är det svart eller vitt. Antingen är jag på hennes sida eller är jag emot henne. Struntsamma att en gemensam kompis står emellan oss och får ta emot slagen från både ringhörnor. Hon som var arg på mig är min bästa vän och det enklaste skulle vara att bara vara hennes nickedocka men det känns inte rätt. Jag kan inte och vill inte sälja ut något jag tror på. Speciellt inte när det är en eller t.o.m två vänner.

Inga kommentarer: