måndag 23 maj 2011

Får bära hundhuvudet

Så jäkla irriterande, sist jag jobbade på tidningen skulle en intervju göras till en artikel som skulle samtryckas med en annan artikel. Intervjun gjordes på eftermiddagen och de intervjuade bad om att få se sina citat vilket de helst ska ha rätt till. Då jag visste att artikeln inte skulle in dagen efter okejade jag det och sa till chefen. Jag skrev även ett sms till den som skulle skriva den andra artikeln. Jag var tydlig med att de intervjuade hade till 14.00 dagen efter och att jag skulle höra av mig om jag fick svar. Lite innan ett fick jag svar på en del som borde ha ändrats och jag skickade vidare det till den andra journalisten då jag själv bara hade gjort ett inhopp på tidningen. Fick inget svar så idag skickade jag även ett sms och blev då uppringd om att jag inte hade sagt något till den ansvarige redigeraren och att den andra journalisten hade hunnit sluta innan jag skickat mailet med kommentarerna. Därför hade min artikel nu gått i tryck utan ändringarna! Skulden lades på mig trots att jag sagt till både chefen och den andra journalisten om att läkarna hade getts möjlighet att svara tills 14.00 på fredag (en tidsram som hade hållits och dessutom okejats av chefen).

Inga kommentarer: