torsdag 24 februari 2011

Mjölbaggarna anfaller

Finns det vita mjölbaggar? Jag har alltid förföljts utav mjölbaggar i kakao. Efter att ha knaprat på dem allt för många gånger har jag därför blivit extrem i min förvaring av kakao. Pulvret hälls upp i en helt ren burk med tätslutande lock. Den öppnas endast när jag ska ta kakao och sedan sätts locket snabbt på igen. De senaste gångerna jag har druckit chokladmjölk har jag dock känt av tuggmotstånd liknande små smulor. Idag tog jag mig modet att titta lite närmre, men då det bara handlar om nåt som är några millimeter stort så är det väldigt svårt att urskilja om det är en bagge eller nåt annat. det enda jag kan konstatera är att det handlar om något vitt. I vanliga fall brukar mina mjölbaggar vara svarta, men nu börjar jag undra om det även finns vita. Ska jag aldrig komma undan dessa skadedjur och varför verkar ingen annan ha problem av dem?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag fick upp din blogg när jag sökte på "journalistprov antagning lund" och vad jag har förstått läser du den utbildningen nu (GRATTIS!). Jag har själv tänkt söka in till höstterminen 2011, och undrar om du har lite tips och råd att dela med dig av om hur du förberedde dig inför provet.
Jag vore jättetacksam om du kunde maila mig (eller svara här).

Med vänliga hälsningar
Sanna

sannaevertsson@hotmail.com