onsdag 19 januari 2011

Återgång till skolan

Är tillbaks i skolbänken, eller åtminstone framför skolans dator. Lämnade arbetet med c-reportaget för drygt 10 veckor sedan för att koncentrera mig på praktiken, men nu är jag redo att ta upp där jag slutade. Problemet är dock att jag inte kan få någon ordning på mina papper. Inget stämmer så istället för att slänga mig på den heta gröten går jag nu igenom alla olika versioner som finns sparade och utskrivna. Hade dessutom hunnit börja redigera lite, men där finns det också fel så måste antingen gå in och ändra eller börja om helt från början. Inte blir det bättre av indesign (redigeringsprogrammet) känns främmande efter att ha använt ett annat program på praktiken.

Men det är bara att ge sig fan på det. Hoppas få ordning på allt idag så att jag imorgon kan ta tag i det riktiga arbetet.

Den här veckan är det förresten mycket som händer. Utöver plugget så ska jag bli sambo på söndag. Min vän Madde flyttar då in hos mig. Ska bli spännande även om vi nog kommer gå varandra på nerverna ett antal gånger. Imorgon ska dessutom jag, Karin och Lasse ta smör i håret och bege oss till Malmö nation. Har av naturliga skäl undvikit den nationen (bara massa slemmiga människor där), men nu ska vi ge oss in i smeten. På fredag ska jag sedan på examensfest. Fullt upp alltså!

Inga kommentarer: