fredag 26 november 2010

Praktiken går framåt

Det här långa dagarna har verkligen varit bra för mina matvanor och vikt. Har tappat 2 kilo till efter att ha stått still jättelänge.

Praktiken går bra. Mina första två veckor spenderades på ystadredaktionen med vanliga nyheter. Har varit en hel del roliga som att besöka Ystads djurpark, men även svåra som att bli skickad på en stort handbollsmästerskap för skolbarn. Utan någon möjlighet till research blev jag skickad in en stor arena där barn sprang åt alla håll. Fotografen hjälpte mig att visa en av de ansvariga. Jag går fram och frågar vem han är och det visar sig att han är en av ystads kändaste handbollspelare...

Den här veckan har jag börjat vara på nöjesredaktionen med en helt fantastisk och trevlig redaktör. Han tar sig tid att bolla idéer med mig och ger mig tips. Jag har dessutom fått en hel del roliga uppdrag varav ett är en intervju idag med en känd person som jag ser väldigt mycket upp till.

Inga kommentarer: